نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

درد و دلی با رفقام ...

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۰۳ ب.ظ

سلام و ارادت ویژه به همه ی دوستان خوبم ، من بارها تو کلاس به همه ی رفقام گفتم ما باید تو زندگمیون مقید به یه چارچوبی باشیم و بارها با دلایل متقن اثبات کردم که بهترین چارچوب ، مقید بودن به اسلام و دستوراتشه ... حالا این بمونه چون اینجا فرصت بحثش نیست ولی چنتا سوال دارم میخوام با دلیل بهم جواب بدین ...  چه لزومی داره تو فیسبوک و بقیه شبکه های اجتماعی خیلی راحت تصاویر شخصیه خانوادگیمون رو منتشر می کنیم ؟ طرف میاد خیلی راحت عکس مادر و خواهر و ... بدون هیچ حجاب و پوششی میگذاره و هر کسی دلش بخواد ولو صد پشت غریبه عکس بدون حجاب مادر و خواهرش رو می بینه ... خب چه لزومی داره همه ببینن ؟ طرف میا واسه عکس ناموس مردم کامنت میذاره فدات بشم ... قربونت بشم ... تو عشقمی ... این غیرته ؟ طرف میاد یه پیوند دوستی به رویداد زندگیش اضافه میکنه یه عده هم راه میوفتن به کامنت تبریک گذاشتن یه هفته نشده میبینی با این بهم زده رفته با یکی دیگه پیوند ایجاد کرده باز همون عده کامنتای تبریکشون شروع میشه ... میشه بگین این کارا یعنی چی ؟ چه منطقی پشتش خوابیده هست ؟ چرا باید عکس و فیلم هر دختره برهنه ای به این شدت توسط بعضیا لایک بخوره ؟ چرا باید بعضی صفحات مستهجن و سخیف به شدت توسط بعضی ها لایک بشه ؟ یکی به من گفت: فلانی گنده ی هرازه ، من بهش گفتم واسه چی گنده هرازه ؟ گفت: چون تو دختر بازی جزو کله گنده هاست ، کلی دوست دختر داره واسه همین بزرگه ... من گفتم آره تو حماقت آدمه بزرگیه ... و بعضی ها هم که تو فازه دود (قلیون ، سیگار و ...) و فازه پارتی و ساقی و ... فازه فحشای جنسی و بد دهنی... منو میشناسین آدم امنیتی نیستم و خیلی راحتم ولی رفیقای خوبم معنی این جو گیر بودنا و این کارا رو نمیدونم ؟ با چه دلیل و توجیهی آخه ؟ ولی برگردم سر حرف اولم، آدم که تو زندگیش چارچوب نداشته باشه و به چیزی مقید نباشه میشه اینطوری ، میشه شهوتی و بی قید و بند ... نمیشه درست و سالم زندگی کرد ؟ (پرچمه همه ی رفیقام حسابی بالاس)

نظرات (۴)

اگر لذت ترک لذت بدانی/ دگر لذت نفس لذت ندانی
منسوب هست به آقای بهجت.
ایشالله هممون یاد بگیریم قبل از اینکه هر کاری بکنیم یه درنگ کوچولو قبلش بکنیم خیلی از این مسائل دیگه پیش نمیاد. با اون درنگه شاید خودمون از خودمون خجالت بکشیم...
پاسخ:
سلام کوه دغدغه ، درنگ ... به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردی ، ممنونم .
  • پدرام شاکری نوا
  • سلام،
    اوّل چون که این اوّلین کامنتم تو وبلاگ‌تون هست، ورودتونو تبریک می‌گم :)
    به نکات خیلی خوبی اشاره کردین، بعضی‌ها انگار حواس‌شون نیست، یا... نمی‌دونم... دقیق نمی‌تونم قضاوت کنم، ولی معمولن این افراد اهداف اصلی زندگی (مثل بازگشت به خدا، کمک به دیگران و غیره) رو فراموش کرده‌اند که این کارا رو انجام می‌دن. این جور آدم‌ها باید سریع‌تر واسه خودشون یه ایمان و یه هدف پیدا کنن، وگرنه زندگی‌شون تباه می‌شه.
    و همیشه باید به یاد داشته باشیم، که دنیا این شکلیه:
    «آمد موج الست، کشتیِ قالب ببست  /  باز چو کشتی شکست، نوبت وصل و لقاست»  (مولوی)

    آرزو دارم همیشه سرزنده و به یاد مرگ(!) باشید :)
    پاسخ:
    سلام پدرام جان ، ممنوم ازت ... ان شالله ... از خدا بخوایم عاقبت بخیر بشیم ...
  • عرفان اقوامی
  • درود .............. نوروز مبــــــــــــارک!
    فکر نمی کنین چون کمی خودمون ...... جو رو متشنج کردیم و ماجرا رو زیاد بزرگش کردیم!
    فکر نمی کنید این بزرگ کردن ها موجب بلوغ زودرس میشه؟ 
    فکر نمی کنید بلوغ زودرس جوان نامناسب به بار میاره؟
    فکر نمی کنید جوان ناپاک این کارا رو انجام میده؟
    من واقعا از شما خواهش میکنم که با واحد مشاوره کمی هماهنگ تر باشین و در کلاس ها درباره ی مسائل جنسی و چهارچوب آن صحبت کنید! همانطور که گفتمان دینی داریم، چرا گفتمان نوجوانی نداریم؟؟
    شاید به نظرتون حرفام بی ربط باشه ، ولی همه ی جوان ها روزی نوجوان بودن .............................................
    پاسخ:
    سلام عرفان جان ، عید شما هم مبارک باشه ، من که دوشنبه ها نیستم که بتونم بیام کلاس شما و کلاس پرورشی شما با سایر دوستان من هست ولی تو بقیه کلاسام مثلا سوم (ج) که هر هفته خودم میرم همین روال بحث تو کلاس دارم ...
  • عرفان اقوامی
  • درود ............... نوروز مبارک!
    خوب خدا رو شکر!!!!!!!!!!!!!!!!
    البته از اینکه اونا (سوم جیمی ها ) از وجود شما بهره مند هستند!
    :)
    خرم و سرزنده باشید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی