نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

دین ارثی و لباس تقوا

پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ

من سال ها نماز خوانده ام. بزرگترها می خواندند، من هم می خواندم. در دبستان ما را برای نماز به مسجد می بردند. روزی در مسجد بسته بود.بقال سر گذر گفت: "نماز را روی بام مسجد بخوانید تا چند متر به خدا نزدیکتر باشید!" مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد. و من سال ها مذهبی ماندم ، بی آن که خدایی داشته باشم! هنوز در سفرم - (سهراب سپهری) ... دین ارثی ایمان ساز نیست ، دین تحقیقی ایمان می سازد ... و فقط ایمان حقیقی به خداوند انسان ساز است.            هرچه هوا سردتــر شد ،

لباست را ضخیم تــر میکنـی تا سرما بـه تــو نفوذ نکنــد ،

هرچه جامعه ات فاسدتــر شد،

تــو لباس تقوایـت را ضخیـم تـر کن

تا بــه تــو نفوذ نکنــد

و هرگز نــگو :

محیط خرابــه ، منم خــراب شدم !!
                                                                                                                                          

نظرات (۲)

حضرت علامه حسن زاده آملی:
من اول کافر شدم بعد مسلمان شدم
دین پدران رو داشتن هرگز در کلام ما و کلام هیچ انسان حق طلبی ستوده نیست
وقتی به بت پرستان می گفتند چرا بر این آیین هستید می گفتند پدرانمان را بر این آیین یافتیم لحظه ای فکر کنیم تقدیرمان این بود که در آن جامعه به دنیا می آمدیم...
  • پدرام شاکری نوا
  • سلام، خیلی زیبا بود، ممنون.
    پاسخ:
    سلام بر دوست خوبم پدرام ، خواهش می کنم .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی