نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

نگهبان دلت باش...

از امیر المومنین(ع) پرسیدند: چه شد که علی شدی؟ حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.

پای درس سیاست استاد ...

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۸ ب.ظ

اگر به مردم حقیقت را نگوییم، کاری که گفته ایم را انجام ندهیم این با حقیقت عالم [ که بر اساس حق، نظام یافته] هماهنگ نیست و خلقت به گونه ای است که اگر کسی به بیراهه رفت حُسن عاقبت ندارد.

اکنون مردم در رنج هستند، در حالی که براساس فرمایش امام علی (ع) ستون سیاست توده مردم هستند و توده مردم ولی نعمت ما هستند که باید با آنها درست رفتار کنیم.

سیاست درست این است که به مردم راست بگویید و درست عمل کنید، چرا که مردم را می توان با حق بالا آورد و اگر مردم را با تحقیق بالا نیاورید، دیگران قادرند مردم را با تقلید پایین بیاورند، زیرا برای کسی که تحقیق نکرده، تبلیغ به جای تعلیم و تکرار به جای تحلیل تلقی می شود، در حالی که برای یک محقق تعلیم غیرِ تبلیغ و تحلیل، غیرِ تکرار ممکن است.

اگر مردم را با رسانه های گروهی از منظر دلالی اداره کنیم، به جای تعلیم و تحلیل آنها تبلیغ و تکرار می کنند که باعث می شود ماهواره ها بر مردم سوار شوند و برعکس اگر تحلیل و تعلیم جای تبلیغ و تکرار را بگیرد، مردم بیمه می شوند. اما اکنون به جای دلیل، دلالی می کنند و ما خودمان و مردم را فریب می دهیم.

نمی توان به مردم با شعار دادن کمک کرد و یا مردم را با دروغ گفتن و پول دادن اداره کرد. کشور را با روش های کمیته امدادی و یارانه دادن نمی توان اداره کرد چرا که ما در کشور امکانات و منابع سرشار داریم و باید شغل و تولید ایجاد کنیم. منابع فروشی، اصل خسارت است و امروز اگر بتوانیم مشکل خودمان را تحلیل و حل کنیم، همه مشکلات حل می شود.
«بخشی از بیانات حضرت استاد آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کمیته وحدت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی